Teach the Teachers-Plus: De IOP en het voeren van stage- en voortgangsgesprekken 2017-I
- Startdatum:
- 9 juni 2017
- Cursusduur:
- 1 dagdeel
- Werkzaam als:
Accreditaties
- ABAN:
- 3
Voortgangs- en stagegesprekken zijn bedoeld om arts in opleiding tot specialist te laten reflecteren over de afgelopen periode en te ondersteunen bij het formuleren van concrete leerdoelen voor de komende periode. In deze workshop wordt aandacht besteed aan het gestructureerd feedback geven over een langere periode, het concretiseren van leerdoelen en aan de begeleiding van hele goede en zwakke AIOS.
Doel
- Het verzamelen en interpreteren van bronnen om de feedback in voortgangsgesprekken te onderbouwen.
- Het formuleren van stage- en individuele leerdoelen en omzetten in concrete leeractiviteiten
- Het voeren van een constructief voortgangsgesprek
- Specifieke begeleidingsvragen
Opzet
Naast uitleg over structuur en voorbereiding van een voortgangsgesprek wordt vooral aandacht besteed aan het daadwerkelijk voorbereiden, ordenen van input en voeren van een resultaatgericht voortgangsgesprek.
Instructeurs
De cursus wordt gegeven door twee instructeurs:
- Een ervaren clinicus die ervaring heeft met volwassenenonderwijs (mw.dr. C.G Reichart, psychiater, LUMC-Curium, Leiden)
- Een deskundige op het gebied van medisch professionele ontwikkeling (mw.drs. B.J.A. de Leede, onderwijsadviseur, Directoraat Onderwijs en Opleidingen (DOO), Leids Universitair Medisch Centrum, Leiden).
Aantal deelnemers
Er kunnen maximaal 15 cursisten deelnemen.
Cursuscommissie
- mw. B.J.A. de Leede, onderwijskundig adviseur, LUMC, DOO
13.30 - 16.30 uur
- Inleiding
- Voortgangsgesprek versus beoordelingsgesprek
- Het maken van een IOP en het begeleiden hierbij
- Systematiek/structuur avv een voortgangsgesprek
- Voeren van voortgangsgesprek op basis van portfolio